3. května 2015

Pekáč buchet - Recenze

Pekáč buchet

Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014

Klára je redaktorkou v časopise, má na starost rubriku o vaření a jídle, které nade všechni miluje. Když musí zastoupit svou kolegyni, která dělá rozhovory, ani ji nenapadne, co všechno by mohl ten jediný rozhovor změnit. Setkává se s mistrem Evropy v lezení po zmrzlých vodopádech, sportu, o kterém Klára nikdy neslyšela a ani se netoužila dozvědět víc, Matoušem Kopřivou. Přestože ho Klára má občas plné zuby, nemůže ignorovat přitažlivost, která mezi nimi panuje. A tak se pouští do nového vztahu, ale to ještě nemá ani tušení, co všechno ji v něm čeká . .

Můj názor
Pokud máte chuť na něco dobrého, určitě se pusťte do Pekáče buchet. Tento příběh je doslova přeplněn
jídlem, které si zamilujete současně s hlavní hrdinkou a brzy budete toužit byť po jediném pokrmu ze všech, které hlavní hrdinka Klára připravuje. Navíc na počátku každé kapitoly objevíme recept na jedno jídlo, které se v dané kapitole vyskytuje, takže si ke čtení můžete něco dobrého ukuchtit. :)

Klára je hlavní hrdinka, kterou si sice na první počtení oblíbíte, ale čím dál o ní budete číst, tím více se vám omrzí. Zpočátku se jeví jako úžasná hlavní hrdinka se zajímavým povoláním, ale brzy vám začne připadat jako obyčejná žena, o které se toho moc nedozvíte, samozřejmě kromě hlavního faktu, že miluje jídlo. To o Matoušovi, neboli "Kopřivovi", jak mu říká Klára, se toho dozvíme podstatně víc. Budeme ho mít rádi a nezbyde nám než přemýšlet nad tím, co vůbec vidí na té Kláře.

Na začátku jsem si užívala zábavný a oddechový příběh plný vtipných momentů a hlášek, ale už někdy za polovinou se náhle děj rozeběhl příliš rychle a ze zábavné romantiky se stalo, tak trochu drama. Pokud se těšíte, že si konečně přečtete něco oddechového a skvěle se u toho pobavíte, budete překvapeni nečekanými zvraty. Vážně jsem doufala, že se u té knížky budu moci odreagovat a nic neřešit.

To co autorka napěchovala do 160 stránek, klidně mohla roztáhnout na dvě stě a více se věnovat zejména druhé polovině knihy. Zatímco v té první části humor téměř nechybí, v té druhé jako kdyby na něj nezbylo místo a to ani nemluvím o rychlém rozřešení zápletky, která by zasloužila mnohem více pozornosti.

Přesto si ale stojí za to Pekáč buchet přečíst, Kateřina Petrusová píše vtipně a moc příjemně, takže stránky její knihy doslova mizí pod rukama. A že se tam stane něco trochu jiného, než bychom očekávali od tohoto typu knihy? No co, pokud kniha překvapí, je to pro ni přeci jenom další plus. Já jsem si i přes některé věci, které mi nevyhovovaly, její čtení moc užila. Knize dávám . . .

7/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Fragment shop