3. června 2015

Hon - Recenze

 

 Andrew Fukuda  – HonAndrew Fukuda - Hon

Autor: Andrew Fukuda
Překladatel: Jakub Kalina
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014

Gen se musel po celý život přetvařovat. Nikdo si nikdy neměl uvědomit, že není stejný jako ostatní. Je totiž glupan. Nikomu nikdy nemělo dojít, že necítí tu samou touhu po krvi jako všichni ostatní. Když ale Vládce vyhlásí další hon na poslední glupany, které lidé chovají, všichni jsou nadšení. A když je Gen vylosován, aby se stal jedním z lovců, jeho utajovaný život se hroutí. Brzy všichni lovci začnou chápat, že s ním není něco v pořádku a navíc, je mezi nimi i dívka, která se mu už hodně dlouho líbí . . .

Hon je po dlouhé době další román o upírech, který jsem od Stmívání četla. Tehdy mi nadpřirozená romance učarovala, ale nyní mě Hon nadchnul mnohem víc. Byl to úplně jiný pohled na upíry, než na jaký jsme zvyklí. Všechno v té knize bylo obráceně. Upír je považován za člověka a člověk za upíra. Možná, že ze začátku je to trochu matoucí, ale na konci je to skvělé. I když občas chvíli potrvá, než nám to dojde.

Kniha Andrewa Fukudy je plná dobrodružství, napětí, ale i romantiky. Autor umí skvěle skloubit tyto aspekty dohromady a vytvořit tak něco, co se nám bude skvěle číst. Třista stránek zmizí a nezbylo mi nic jivého než se těšit na další pokračování, ve kterém, jak doufám, se toho snad vyřeší víc. Vůbec totiž netušíme, kde a kdy se kniha odehrává ani jak došlo k vyhubení glupanů.

Gena jsem si oblíbila už na začátku, byla to milá a nepochopená osoba. Úplně jsem rozuměla jeho pocitu, že do společnosti nezapadá, že je jiný. Budeme s ním soucítit a oblíbíme si ho, protože nikoho jiného si na začátku této kniha ještě oblíbit nemůžeme. Pokud ovšem nemáte slabost pro krvežíznivé stvůry.

Co bych ale knížce vytkla, jsou některé snadno předvídatelné zvraty. Alespoň já jsem většinu odhalení předem tušila, u některých jsem si dokonce byla jistá. V tom mě Hon zklamal, nikdy nepotěší, když od počátku víte hlavní tajemství.

Už delší dobu se tu neobjevila hodně dobrá young adult série (jako třeba HG) a Andrew Fukuda má podle mého velkou šanci mít úspěch právě se svou triologií. Hon je skvělá kniha, kterou přečtete za pár dní a budete napjatí, jak to dopadne čekat na další díl. Knize dávám . . .

8/10

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Více o knize si můžete přečíst tady.

7 komentářů:

  1. Skvělá recenze :D Mně na téhle knize vadily ty neskutečně dlouhé kapitoly... Jinak třetí díl je ještě lepší, takže se máš na co těšit :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si dlouhých kapitol ani nevšimla. :) Je ale pravda, že já na kapitoly moc nehledím.

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :) Nalákala jsi mě k přečtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím :) Já mám za sebou všechny tři díly a mohu potvrdit, že je to opravdu skvělá a vyjímečná young adult série, při které se člověk rozhodně nenudí :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, líbilo se mi, že je to takové zajímavé oproti té spoustě knížek, které teď vycházejí.

      Vymazat
  4. To zní zajímavě :) Líbí se mi, jak je to obráceně a i když to je vlastně o upírech, je to originální.

    OdpovědětVymazat