Carova tajná dcera - Recenze

Carova tajná dcera

Carova tajná dcera / Laamová JenniferAutor: Jennifer Laamová
Překladatel: Háta Kreisinger Komňacká
Nakladatelství: Práh
Rok vydání: 2015

Ambiciózní Veronika žije v roce 2013 v Los Angeles a pracuje na své knize o poslední carevně Alexandře. Stále jí ale chybí zásadní informace ohledně Alexandřina života, které jako kdyby nikdy nikdo nezaznamenal. Pracovitá Lena v roce 1902 na carském dvoře má úplně jiné problémy. Je služkou císařovny Alexandry a ta k ní nyní dorazila se žádostí o radu. Chce, aby jí Lena poradila, jak počít syna, následníka trůnu. Baleríně Charlottě v Paříži roku 1942 zase nečekaně na dveře zaklepe německý důstojník a projevuje nebezpečný zájem o ní a jejího syna. Nezbývá jí než uprchnout . . .

Můj názor
V Carově tajné dceři Jennifer Laamová splétá osudy tří žen, které nejenže o sobě nikdy v životě neslyšely, ale také žijí v úplně jiné době na úplně jiných místech a přesto je spojuje něco daleko silnějšího. Přestože by se mohlo zdát, že se děj snadno zamotá a brzy si čtenář nebude jistý, o čem příběh, které z nich je, autorka příběhy skvěle rozdělila a naservírovala nám je po dobře srozumitelných porcích. Já jsem si střídání dějové linky během celé knihy užívala a nejvíce mě překvapovaly skryté odkazy na jiné části knihy, které člověk pochopí až na konci knihy.

Veronika byla sympatická hrdinka, stejně jako Charlotta a Lena. Přestože každá z nich měla úplně jiné vlastnosti a zájmy, ve skutečnosti mi připadaly jako jedna a ta samá. Mluvily stejně, používaly podobné výrazy a jejich celkové vystupování splývalo v jedno. Možná byla podobnost hlavních hrdinek autorkou zamýšlená, ale mě akorát nutila o všech třech přemýšlet jako o jedné osobě.

Knize se dokonce podařilo mě překvapit. Na to jak u mnoha knížek předvídám správně konce, měla tato nečekaný a dobrý konec, který každého knihomola potěší. Nebylo to uspěchané, zaplétka se dořešila a nikdo si nemohl na nic stěžovat. Přestože se kniha četla rychle a alespoň já jsem se do ní snadno začetla, tak jsem postrádala obvyklé napětí a očekávání toho, jak to dopadne.

Carova tajná dcera je směsicí historického románu, detektivky a romance. To z ní činí knížku, která se dobře hodí pro čtení, ať už máte náladu na cokoli. Snad kromě hororu a podobných žánrů. Pokud nevíte, co si přečíst a máte rádi dobře promyšlené příběhy, tak je Carova tajná dcera to pravé pro vás. Chvílemi se budete i smát. Knize dávám . . .

8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Práh. Více o knize si můžete přečíst zde.