Nestydaté plavky - Recenze

Obálka titulu Nestydaté plavkyNestydaté plavky

Autor: C. D. Payne
Překladatel: Naďa Funioková
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2015

Když se Colm Moran vrátí po ukončení studia na Yale domů, chce se vypravit do Los Angeles a stát se tam nezávislým producentem filmů. Jeho otec s ním má ale jiné plány. Po smrti Colmova strýčka rodina zdědila společnost Decentní dáma, vyrábějící plavky pro ženy s problematickou postavou a právě do čela této firmy postaví otec na rok Colma. V malém městečku ve střední Kalifornii se Colm snaží zachránit strýčkovu firmu tak, že se spolu s novou návrhářkou Normou pustí do revoluční kolekce plavek složených ze čtyř trojúhelníků pospojovaných šňůrkami. Léto 1958 se nezadržitelně blíží a je načase, aby americké dívky odhodily zábrany a vyrazily na pláž v Nestydatých plavkách . . .

V Kalifornii se Colm také setkává se svou půvabnou hospodyní Jean, které se brzy podaří ukořistit jeho srdce. Colmovi dá ale značnou práci Jean přesvědčit, že právě on je pro ní ten pravý. . . Z Nestydatých plavek se tak stává skvělá směsice humoru a romantiky.

Kdo už četl něco od Payna, ví, že tento autor má naprosto specifický styl psaní. Jeho knížky mají hlavu a patu, ale přesto vlastně slouží zejména k pobavení, kterého se nám od Payna dostává ve velkých dávkách. Samozřejmě, alespoň u mě, byl hlavním důvodem k přečtení samotný námět. No řekněte, je snad možné nechat knížku s takovou anotací na poličce? Padesátá léta, Kalifornie, revoluční plavky, jsou přesně těmi tématy, která se báječně hodí na teplé letní dny.

Chvílemi sice autor sklouzával k parodii na tehdejší zvyklosti a stud dívek, ale to se skvěle hodilo k jeho stylu psaní. Vypravěč se zdá být cynický až do morku kostí, stejně jako hlavní hrdina Colm. A právě on byl můj problém. Možná měl skvělé nápady, jak vylepšit Decentní dámu, ale je to přesně ten typ floutka, který každému leze na nervy. A přesto byl autorem celkově vylíčen jako ten dobrý hlavní hrdina, který si zaslouží svůj velký happyend. Nebudu tu vypisovat, čím vším mě naštval, zkrátka - chudák milá, hodná Jean. Zasloužila si někoho lepšího.

Nestydaté plavky se čtou vlastně samy, stránky mizejí před očima a brzy jsem měla pocit, že jsem
i já v Ukiahu, chodím na grilovaného lososa a koupu se na nádherných plážích. Nestydaté plavky vdechnou létu přesně takovou atmosféru, jako by mělo mít.

Payne opět ukázal, že moc dobře ví, co to znamená psát, tak aby se jeho čtenář u čtení skvěle pobavil a zároveň byl napnutý. Přestože jsem sice předpokládala většinou správně, jak to skončí, autor si neodpustil pár překvapivých rozuzlení, které mě ani nenapadlo očekávat. Knize dávám . . .

7/10

Za poskytnutí e-knihy k recenzi děkuji Knihcentrum. O knize si můžete přečíst zde.